home sweet home

nu är jag hemma!

När jag gick från moster till tåget så frös mina öron till is. Alltså på riktigt. Eller ja, kanske inte till is. Men jag kände dom inte överhuvudtaget. Jaja. Sov i cirkus 20 minuter på tåget från Fagersta till Ludvika. Väl i Ludvika så var det krångel med bussar och tåg och jag vet inte vad. Väntade iallafall en halvtimme och tog en buss, trångt. Och ja, jag sov på den också, hur länge vet jag inte, kanske 20 minuter där också.

Idag var det ju tänkt att vi skulle ha tjejkväll, men vi har ingenstans att vara. Så då skulle vi fika istället. Men eftersom mitt busskort inte fungerar nu på lovet. Så blir det ingenting av med det heller. Så jag ska nog ligga och sova idag. Men ska hålla mig vaken så länge som möjligt så får jag sova inatt istället.

Åh, justja. Jag har ett problem till imorgon. Jag vet inte om jag ska ha min fina klänning som jag köpte, eller om jag ska vara "vanligt" klädd, fast kanske liite finare än vanligt om man säger så. OM jag tar klänningen, vad ska jag då ha för skor? Jag kan ju inte ha mina klackskor, då får jag ju köldskador. Och jag kan ju inte ha mina uggs, för.. det går bara inte.

Mja, men precis så vare. Och så förblir det. Nu ska jag nog ta mig någonting att äta, om det finns något gott villsäga.



PUSS !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0